Stoer 2

Veel blonde krullen had mijn vriendje en verder had hij altijd wat. Van school naar school ging ie, nergens te handhaven. Ik vond hem héél erg interessant. Hij had een oudere broer en zus. Die bezochten festivals en woonden in de stad. Daar gaven ze wilde feesten. Ik werd elke keer uitgenodigd om in een of ander krakersbolwerk te komen meefeesten en logeren. Dolgraag wilde ik er naar toe maar geen denken aan dat mijn ouders dat goed zouden vinden. Zij vonden mijn vriendje een verderfelijk invloed. Drank, drugs en wat al niet meer. Nu was ik als veertien jarige behoorlijk keurig. Ik dronk niet en gebruikte zeker geen drugs. Mijn ouders dronken en rookte om eerlijk te zeggen nogal wat meer dan ik. Toch hielp er niks aan. Mijn vader reed na zijn dienst door de polder om mij te betrappen met mijn lief. Daarom werd ik keigoed in liegen en spijbelen. ’s Morgens vertrok ik met mijn boekentas achterop de fiets en reed regelrecht naar het huis van mijn vriendje. Bij zijn moeder was ik welkom. De koffie dronk ik met haar uit grote mokken terwijl ze haar zoon naar de bakker om iets lekkers voor ons stuurde. We namen de toestand in de wereld door. Als mijn vriendje en ik lang genoeg naar elkaar hadden zitten smachten boven die bekers koffie vertrokken we naar zijn zolderkamer. Broer en zus al het huis uit had hij de mooiste kamer gekregen. We draaiden er platen van Magna Carta en Roxy Music terwijl we op bed lagen en elkaar eindeloos streelden. Zijn moeder kwam nooit naar boven met kopjes thee. Wel zijn broer die onverwacht thuis kwam met een zak appelflappen voor ons. Ik kon nog net op tijd met een roodhoofd onder de dekens duiken terwijl hij struikelend van de lach de trap weer afging. Met mijn vriendje en zijn familie is het niet goed afgelopen. Met mij wel.


2 responses to “Stoer 2

Geef een reactie

