Mannen

Wat is jullie wens voor het nieuwe jaar, vraag ik de mannen van de instelling waar ik vorming geef. Ze denken diep na. Een vriendin die respect heeft en waar ik goed mee kan praten, die me graag ziet en waar ik een serieuze relatie mee zou kunnen hebben.
Weet u mevrouw, voor ons is het niet makkelijk om een goed meisje te vinden, dat soort meisjes ziet ons niet staan. Wij zijn allemaal met justitie in aanraking gekomen. De jongen trekt zijn muts iets verder over zijn hoofd en kijkt me serieus aan. Goeie meisjes zeggen dat ze iemand met zo’n verleden als het onze niet willen.
Ik denk mijn prachtige kleindochter, gekoesterd en gewenst.
Mijn jeugddelinquenten hunkeren naar liefde, warmte en vriendschap. Zou ik een van hen als lief voor mijn kleinkind wensen?
Liever niet en dat valt me dan toch nogal tegen van mijzelf.


2 responses to “Mannen

Geef een reactie

