Impressie

IJsbloemen staan op de ruiten. Net als toen ik een kind was maak ik met mijn adem een heldere circel op het bevroren raam. Ik peuter met mijn vinger aan het ijs.
Op de fiets rijdt voor me een mevrouw met kussentjes als heupen. Ik wou dat ik er mijn hoofd op kon leggen.
Mijn oren kraken van het vriezen. Jaloers kijken ik naar de vrouwen met hoofddoek die stevig en warm hun hoofd omvat. 
In de tweede hands winkel kies ik laarzen met bont om mijn koude voeten te verwarmen.
Ik droom mij een man die mijn bed voorverwarmt.


One response to “Impressie

Geef een reactie

