Motorisch onderontwikkeld

Salsa dendert uit de boxen, de dansvloer stampvol mensen. Het is al diep in de nacht, wie weet buiten wel al licht en ik zou echt heel graag even willen zitten. De tafeltjes aan de rand van de dansvloer staan vol met drankjes van de mensen die zich op de dansvloer smijten. Alle stoelen bezet. Net als ik denk dat ik beter naar huis kan gaan staan er twee mensen op. Mijn vriendin en ik schuiven opgelucht aan de grote tafel. We zijn nog lang niet uitgepraat en bestellen nog een drankje. Ik wil er eens goed voor gaan zitten en sla mijn ene been over het andere. Met mijn knie tik ik de tafel aan, een tafel waar minstens 15 drankjes op staan en zeker tien mensen rond zitten. In een soort slow-motion helt de tafel over. Ik probeer nog een hand uit te steken naar de drankjes die beginnen te schuiven. Er is geen redden aan. De vijf of zes mensen tegenover mij krijgen de volle laag. Cola, wijn, bier en fris stroomt in een glanzende borrelende rivier hun kant op. Even zit ik doodstil, dan sta ik op en loop gedecideerd naar buiten in het besef dat ‘Sorry, het was een ongelukje’ de lading niet echt zou dekken.
Nog steeds zie ik een een soort flashback de verbijstering op de gezichten van de mensen die met mij aan tafel zaten.


Geef een reactie

