Drama

De buurjongen is de hele middag bezig met het graven van een kuil. Ach, de cavia heeft het loodje gelegd denk ik. De hele familie staat rond het gat. Vanuit mijn keukenraam zie ik dat er iets in de kuil wordt gelegd. Ik kijk wat beter en zie dat er ook blaadjes papier in de kuil gaan. Afscheidsbrieven natuurlijk voor het dier concludeer ik. De buurman heeft ook een flesje bier in de hand. Moet kunnen, een heildronk op het leven. Dan zie ik vlammen uit de kuil komen. Een ogenblik denk ik nog aan een crematie maar dat is natuurlijk omzin. Je steekt je cavia niet in de fik met je drie jonge kinderen aan de rand van het grafje.
Tijd om polshoogte te nemen.
De hele middag administratie bijgewerkt glimt de buurman. Nu gaan we lekker fikje stoken.


Geef een reactie

