Lenteliedje

Ik draag een hemd, een shirt en een vest. Mijn laarzen met bont hebben de kast nog niet van binnen gezien. Net kocht ik een nieuwe wollen gehaakte sjaal en de winterjas hangt voor het grijpen aan de kapstok. De zomerrokken liggen nog in een doos onder het bed.
Mij doet het niks. Ik zing en ik neurie, huppel over straat. Ik bewonder de rollende wolken, de hardroze lucht. Ik zag een regenboog en er was donder en bliksem.
Ik hou van dramatisch weer, ik spring mijzelf wel warm. Als iemand klaagt over het weer knik ik vriendelijk en lach minzaam. Ook een hele mooie dag!


One response to “Lenteliedje

Geef een reactie

