Thuis

Ik zit tussen de rotzooi, de tafel wiebbelt nog. Geen zin om de schroeven aan te draaien. Het bed staat scheef want de vloer is bepaald niet waterpas. De lp’s in de kast, ik kan al plaatjes draaien. Hond Takkie ligt opgekruld in haar mandje. De ogen half gesloten probeert ze me tussen waken en slapen in de gaten te houden. Ik kijk uit op De Centrale, het Belfort en het Miat, onder mij stroomt de Leie. Het is lekker warm in de kamer. Straks eet ik andijviestampot. Ik hef mijn limonadeglaasje prosecco naar de hond; Proost Takkie!


Geef een reactie

