Meldpunt

In het gangpad sta ik te wachten tot ik uit kan stappen. Propvol is het in de trein van Gent naar Brussel. Ik las de hele weg in mijn boek, geklemd tussen twee tassen en een koffer. Met mijn gedachten ben ik nog in de Wilde Regenlanden. Ik laat me tussen de reizigers meevoeren richting uitgang. Ik voel dat ik aangestoten word en geïrriteerd kijk ik achterom. Wat moet die man van me? Ik voer mijn tempo een beetje op. Dat gaat niet echt makkelijk in de drukte maar ik heb geen zin in gezeur dus stap ik stevig door. De man volgt en zwaait met iets. Hij haalt me in en zegt met een vet Pools accent: Mevrouw  de rugzak staat open, de handschoen viel eruit. Behoedzaam legt hij de wollen handschoen in mijn hand en wacht tot ik mijn rugzak dichtrits. Kan ik dit ook ergens melden?


Geef een reactie

