Oeps

Met vijf flessen frisdrank onder mijn arm stap ik een oude fabriek in, ik zet de drank klaar voor de filmcrew. In mijn groene, te grote schort en met mijn zonnebril die door de inspanning en het heen en weer rennen naar het puntje van mijn neus is gezakt stap ik over de set. Het is warm, de zon prikt in mijn nek. Voor de ingang van het gebouw zitten twee mannen, of jongens nog, op klapstoeltjes. Onderuitgezakt bekijken ze mijn actie. Mijn compagnon vraagt of ze een ijsje willen. Hij heeft ze in alle smaken. De jongste van het stel, die met een grote zwarte bril waardoor hij eruit ziet als een mislukte Harry Potter, veert op. Ik lach hem eens minzaam toe: geef dat joch een ijsje.
Terwijl mijn collega en ik terug lopen naar de vrachtwagen waarin onze keuken staat zegt hij: Dat is de hoofdrolspeler van de film.
Ik begrijp dat ik hier geen punten scoor.

 


One response to “Oeps

Geef een reactie

