Krankzinnige kok

Hij kan nogal driftig zijn en knorrig doen. Het is de boodschap die ik meekrijg als ik een dag inval als koksmaatje. Als ik toekom staat de kok in de laadbak van zijn vrachtwagen die hij ombouwde tot keuken. Grote gebaren, grote man. Een knalroze shirt aan en een rooie kop.

Ik zei ja tegen de klus omdat ik graag wil weten hoe het er aan toe gaat op een filmset van een grote speelfilm. De kans om daar een dag rond te neuzen, te observeren en deel van uit te maken krijg ik vast niet zo snel weer.

Voorzichtig maak ik kennis, probeer ik af te tasten wat er van mij verwacht wordt. Springt deze man echt elke moment uit zijn vel?
Een klein klusje hier en daar en veel heen en weer lopen met spullen lijkt me een ongevaarlijk begin van de dag. Na een half uur ben ik al best tevreden: Geen aanvaringen of ongemakkelijkheden.

De kok vraagt me naar de enige man die ik ken op de set, heb je hem al gezien? Ik zeg dat ik hem net zoende dus dat ie niet ver uit de buurt kan zijn. Oh ik dacht die ie van de mannen was. Hij kijkt er tamelijk teleurgesteld bij als ik eruitflap. Nou daarnet nog niet want hij zoende heel fijn!


One response to “Krankzinnige kok

Geef een reactie

