Nostalgie

Een jongetje roept: Opa, daar komen ze! Ik hoor de fanfare voor ik ze de hoek om zie stappen. De paarden klikklakken er achteraan. Net nog hoorde ik de omroeper op de radio: We halen de rijders in als de eregasten van de dag. Even weer ben ik het kind van zeven, mijn opa en oma namen me mee naar de folkloristische dag, ik aaide de paarden, mocht iets uitzoeken op de markt. Vlak voor we naar huis gingen kochten we ovenkoeken. Mijn oma maakte ze thuis opnieuw warm en smeerde ze dan met boter en veel bruine suiker.


Geef een reactie

