Onder de weg

 

Hup, hang ik de tassen aan de fiets, de banden opgepompt en de ketting gesmeerd. Waar gaat de eerste etappe naar toe vraagt de vriendin die ik voor vertrek snel nog even bel. Naar huis, naar Gent. Ze valt bijna van de stoel van het lachen. Wie fiets er nou naar zijn eigen huis. Nou ik! Het was een wondermooie tocht langs kanalen en door de vlaamse polders. Ik dronk een glas op mijn vertrouwde terras en we lunchten met een kleed op tafel. Méér moet dat niet zijn.


One response to “Onder de weg

Geef een reactie

