Bloeddorst

Ik lig met mijn hoofd diep onder de dikke slaapzak, door de stof heen hoor ik het zoemen van de mug. Het is hoog en dringend, ik wil bloed! Dieper stop ik mijn hoofd onder de lappen tot ik het niet meer houd. Te warm,het hoge snerpen. Ik worstel me recht op het wankele bed, knip het licht aan klaar om te doden. Geen mug te zien of te horen. Ik zucht en kruip terug in mijn bed. Na drie keer herhalen trek ik al mijn kleren uit en strek mijn benen. Kom maar op roep ik naar de mug. Die houdt zich muis stil om mij te kwellen. Moegestreden slaap ik in om de volgende morgen drie bulten rijker op te staan.


One response to “Bloeddorst

Geef een reactie

