Oud vrouwtje

De witte van de Omroep, ooit kocht ik haar voor 300 euro, was na ruim twee jaar toe aan euthanasie. Met spijt in het hart stond ik haar af voor transplantatie waarna ze ter ziele mocht. Op zoek naar een andere perfecte auto kwam ik uit bij een Toyota Starlet. Grijs, rare vlekken op het dak, drieëntwintig jaar oud en met als kers op de taart een echte cassettespeler.
Helemaal gelukkig deed ik vanmiddag een proefrit. Ik draaide rond het Wilhelminapark in Breda met de raampjes open. Zelf zong ik een liedje want ik had geen cassettes voorzien. Ik zag met eigen ogen het oude vrouwtje dat de afgelopen jaren aan het stuur zat. “Mijn Scheurijzer” noemde ze de grijze liefdevol. Hier is het gewoon”de Grijze”.


Geef een reactie

