Kies

Ik heb nog geen tv-debat gezien maar onder het vele autorijden luister ik naar de politici op de radio, commentaren van de journalisten, peilingen en voorspellingen van deskundigen en minder deskundigen. Op wie zal ik eens stemmen? Het Meisje van de Slijterij, die vertrouw ik blind maar haar partij helemaal niet. Roemer dan van de SP? Ik hou niet van populistische taal. Bovendien waar blijven de filmpjes waarin Emiel iets stoers doet met mijn naam, hoogtewerker, tomaat en verfkwast?
Alle partijen die in De Heere zijn vallen zowiezo af, rechts mag van mij ook niet mee doen want ik geloof niet in marktwerking, voor jezelf zorgen, en premie’s van 1000 euro voor wie dan ook.
Ik wil beleefdheid, solidariteit, vrijheid, verantwoordelijkheid nemen en een vluchthaven bieden aan mensen die het slechter hebben dan wij. Hop naar de Stemwijzer dan maar.


2 responses to “Kies

Geef een reactie

