Voer

We zijn op pad, de nieuwe begeleiders en ik. Zorgvuldig gekozen methodieken en een doordachte uitleg moeten leiden  naar een gedegen voorbereide vorminsgwerker die staat te popelen om het werkveld op te springen.
Ik gedraag me keurig en verantwoord, hou me in en doe mijn best om een beetje degelijk over te komen. Ik hou mijn vreemde hersenspinsels, woeste plannen en wilde uitroepen in bedwang.
Als het avond is moet ik er even uit, naar buiten. Hup de bossen in, een rondje abdij van Westmalle moet het hoofd weer vrij maken en nieuwe energie genereren. Een begeleider of tien volgt me. We stappen door de pikdonkere bossen. Kletsen en lachen. Zijn hier ook plassen? vraagt de vrouw die naast me loopt. Nee alleen putten antwoord ik terwijl ik ter aarde stort omdat ik net in een gat in de weg stap.


Geef een reactie

