Gift

Ze zit op haar knieën bij de ingang van de parkeergarage. Ik knik even in het voorbijgaan. In mijn portemonnee weet ik nog drie euro, net genoeg voor het betalen van mijn ticket. Terwijl ik het kaartje en geld in de automaat stop hoor ik Het Kind naast me in haar zakken rommelen. Ze haalt geld boven en loopt terug naar buiten. Ik zie hoe ze een paar woorden wisselt met de mevrouw die zit te bedelen. Ze lacht en stapt weer naar binnen. Gaf je wat? Ik heb alleen maar kluttergeld meer. Dan kan je net zo goed niks geven beaamt ze. Het lijkt mijn kind zo vreselijk als je zo de kost moet verdienen. Ik barst van trots als ze zegt: Het maakt me niks uit wat ze met het geld doen, stel je toch voor dat je de hele dag zo moet zitten en iedereen probeert langs je heen te kijken alsof je niet bestaat.


Geef een reactie

