Reddingsactie

Op tocht door de bossen van Westmalle zijn we op zoek naar een boomkapel. Hoog aan een populier hangt een houten huisje. Als we naderen zien we glas aan de voet van de boom. Maria lijkt haar verwoeste woonst ontvlucht te zijn. Ik doe een paar stappen naar achteren en zie een glimp van de heilige maagd die op haar rug ligt.
Een blik naar collega Olivier is genoeg. Wij gaan Maria redden!
De heiligenflat hangt wel op redelijke hoogte, geen probleem voor mijn stevige Westvlaamse collega. Hij buigt door de knieën en ik mag plaatsnemen in zijn nek. Als een koningin stijg ik de lucht in. Met een hand hou ik me vast aan de dikke stam, de andere tast voorzichtig, om het afgebroken glas te ontwijken, naar Marie. Zodra ik haar stenen kleedje voel kantel ik haar weer op haar voeten.

Zie zo, wij hebben onze plek in de hemel weer verdiend vandaag


3 responses to “Reddingsactie

Geef een reactie

