Opstart problemen

Ik grabbel in mijn zak naar de autosleutel en ontdek dat die nog op het kastje in de kamer ligt. Bepakt met twee tassen ren ik terug, twee hoge trappen op om de sleutel te pakken. Voor ik echt op weg kan moet de tank nog vol. De sleutels van mijn ouwe Starlet weigeren voortdurend dienst. Ik krijg aan de pomp het klepje van de tank niet open. Na vijf vruchteloze minuten proberen, enkele schietgebedjes en een paar flinke krachtermen klapt het ding uiteindelijk open. Opgelucht loop ik naar de slang. Die is te kort en komt niet tot aan de vulopening.
Instappen, starten, achteruit en aan de andere kant naast de benzinepomp gaan staan.
Ik hang de slang erin en knijp in de handel: Niks, helemaal niks. Het is een automaat die met pasjes werkt. Hup bankpas in de automaat: Deze pas wordt geweigerd lees ik op het scherm. Als ik stotterend van verontwaardiging over zoveel pech bij de mevrouw achter het loket kom zet die meteen de pomp open en kan ik eindelijk tanken.
Radio aan en richting Rotterdam voor een helizaam dagje in de sauna.
Ergens tussen Gent en Antwerpen hoor ik dat er een ongeluk is in de Kennedytunnel, een uur wachttijd.

Het goede nieuws is dat ik niet met mijn tanden op de rand van het koude dompelbad ben gevallen, dat ik geen blaren op mijn billen heb omdat ik te dicht bij de saunakachel stond en dat ik het niet was die bij het ongeluk in de tunnel was betrokken.

Op de terugweg ben ik toch maar via Nederland naar Gent gereden.


Geef een reactie

