Krak

De sleutel breekt af in het deurslot van de Japanner, beteuterd kijk ik naar het stuk sleutel in mijn hand. De andere sleutel is weg. Die heb ik kwijtgemaakt. Ik stamp als een driftge tweejarige op de grond. Ik bel stad en land af of iemand misschien toch ergens mijn niet kapotte maar zoekgeraakte sleutel heeft gevonden. Overal is het antwoord nee. Ten einde raad bel ik naar de toyotagarage in een dorp waar ik ooit woonde. De garagist is vol compassie maar heeft natuurlijk geen sleutel ergens hangen. Ik moet al mijn gegevens overhandigen, hij hoeft nog net mijn bloedgroep niet. Over vijf dagen kan ik de nieuwe sleutel ophalen. Wil iemand misschien mijn leven even overnemen?


Geef een reactie

