Buurt

Levensgevaarlijk, beroving, drugsdealers, je wordt natuurlijk voortdurend lastig gevallen, hoe vaak is je auto al opengebroken, als het donker is zeker de deur niet meer open doen.
Met heimwee denk ik terug aan mijn oude buurt waar de feestjes me regelmatig tot diep in de nacht uit de slaap hielden, de buren van woeste pluimage dan beschaamd hun excuus aan kwamen biedden om als iedereen weer een beetje op de been was gewoon weer verder te feesten.
Ik at er pannenkoeken die de buurman bakte, werd uitgenodigd voor bier en koffie. Rolde in het holst van de nacht over straat, speelde muziek op de stoep, sloeg een praatje met een gesluierde buurvrouw in de krantenwinkel. Allemaal in de gevaarlijkste buurt van Gent

Nu woon ik langs de Leie, beste buurt, dure huizen. Ik word niet uitgenodigd voor een feestje, het is er stil op straat, niemand groet me als ik buitenkom. De kindjes worden zwijgend in dure bakfietsen gehesen. De vrouwen drinken dure bubbels in de zomer op het bankje. Ze kijken niet op of om als ik langskom. Ze klagen als ik mijn auto niet netjes in een vak parkeer, de deur te hard dicht gooi, licht laat branden. Het liefst schaffen ze de Gentse feesten af want, ach, wat een lawaai en weet u? We hebben genoeg geld om door te procederen. Ze stemmen Groen of Spa want ze zijn zo verantwoord.

Ik word er diep verdrietig van en speur het net af naar verhuisbedrijven.


Geef een reactie

