Flits

IMG_0853
Voorovergebogen op de fiets speer ik door Gent. De straten zijn nat en glimmend. Ik moet oppassen anders glij ik uit in de bochten. Het is negen minuten voor twaalf en ik moet nog ver. Het zal me toch niet gebeuren dat ik te laat kom voor de nieuwjaarszoenen. Rond me ontploft het vuurwerk, ik weet zeker dat het nog geen twaalf uur is. Ik voel hoe mijn broek doorweekt raakt, druppels aan mijn wimpers maken de wereld wazig. Voor het café sukkel ik met mijn fietsslot. Om twee minuten voor twaalf stap ik over de drempel, ik voel me net een natte hond. De kroegbaas geeft me warme thee om mijn handen te warmen, vlak daarna komt de champagne. Warme zoenen, stevige omhelzingen op het nippertje haalde ik het nieuwe jaar.


Geef een reactie

