Knellen

De dag was lang en vol vergadering. Ik rij naar huis met de radio zachtjes aan. Koppijn en hoofd vol duffigheid. Terwijl ik mee hum met een liedje dat ik niet ken voel ik mijn bh-bandjes knellen. De baan is lang en vol stoplichten.
Bij het eerste rode stoplicht wurm ik me uit mijn dikke winterjas, nog een rood licht joepie, nu gaat het vest uit. Daaronder draag ik een shirt met korte mouwen. Ik stop voor het oranje licht en wiebel mijn arm uit alle twee mijn bandjes. Dan haal ik met een zucht van opluchting mijn bh te voorschijn uit mijn shirt. Goed gedaan, prevel ik tegen mezelf en draai mijn hoofd naar links. Daar staat een auto, in die auto zit een man. Hij kijkt met open mond. Godzijdank springt het licht op groen. De Snor en ik speren weg, de bh ligt naast me op de passagiersstoel.


2 responses to “Knellen

Geef een reactie

