Van Nature


Van nature rol ik opgewekt door het leven. Ik steek links of rechts een arm uit als ik zin heb om van richting te veranderen. Fluitend vervolg ik dan mijn weg.
Nu zit het al een tijdje tegen, gezeur en gezeik, lieve mensen die zomaar dood neervallen, twijfel en verlies op vele fronten.
Mijn schouders haal ik niet zo makkelijk op de laatste maanden.
Vandaag ging plots het licht aan.
Onverwacht en argeloos stapte ik de ruimte binnen, ze sprak lieve woorden, haar ogen straalden toen ze me aankeek. Ik denk dat ze geen weet heeft van hoeveel lichter ze mijn bestaan vandaag heeft gemaakt.


Geef een reactie

