Rund

Helemaal blij met de pasgescoorde buit aan stofjes en jurken uit de tweedehandswinkel stap ik de parkeergarage uit. De eerste lading ligt achter in De Snor, ik ben klaar voor lading twee.
Met een flinke zwaai gooi ik de metalen deur van de garage open.
Op een of andere manier raakt het topje van mijn vinger klem in een ijzeren gleufje met scherpe randen.
Ik voel hoe het ijzer in mijn vel snijdt. Als ik mijn vinger uit de deur wil trekken snij ik dieper in het vlees.
Het begint te bloeden en doet gemeen zeer. Ik wurm mijn vinger los en bekijk de schade.
Nergens iets wat op een pleister lijkt. Terwijl het bloed uit mijn vinger drupt zoek ik mijn tas af: Geen tampons, zakdoekjes of iets anders absorberends te vinden.
Dan maar naar het Kruitvat. Daar staat een enorme rij, het bloeden wordt ook al minder vind ik.
De hele tijd hou ik mijn vinger hoog, als een soort trofee, voor me.
Uiteindelijk passeer ik een dure apotheek, daar helpen ze me met peperdure pleisters die zo goed plakken dat je ze van je vinger los moet snijden. Dat ontdek ik dan wel pas de volgende morgen.


Geef een reactie

