Moment

Op mijn rug lig ik in de natte sneeuw. Ik tast onder De Snor naar de reservesleutel. Ik weet dat ie ergens met ductape op een balk zit geplakt. Ik vind hem en peuter hem van tussen het halfvergane plakspul. Starten gaat nog net maar op slot doen lukt niet meer, te veel erosie op het sleutelmetaal.

Het Kind en ik eten appelcrumble met ijs. Na het uitlikken van de schaaltjes breng ik het ijs terug naar de diepvries. Een half uur later komt Het Kind terug met de beker ijs in haar hand, oeps ik zette de pot per ongeluk in de koelkast. Snel terug in de vriezer, weer ga ik op pad richting bijkeuken om het ijs koud te zetten. De volgende dag krijg ik een mailtje : IJs kan je niet een nacht in de koelkast laten staan, dan smelt het! Had de doos ijs gewoon terug in de koelkast gezet.

Mijn fiets staat al weken bij de fietsenmaker, vandaag haal ik hem op want ik wil een flink stuk door de polder fietsen. Ik laat me afzetten bij de winkel en wandel naar binnen. In mijn zak tast ik naar mijn portemonnee. Die ligt nog op de keukentafel. Gelukkig krijg ik mijn fiets wel mee.

Vandaag las ik dat de overgang gepaard kan gaan met vergeetachtigheid en concentratieproblemen. Gelukkig heb ik daar geen last van.


Geef een reactie

