Halleluja

De buurvrouw staat voor de deur met het briefje dat ik op mijn fiets plakte. Ze zwaait er mee heen en weer. Mijn fiets stond niet op slot zegt ze.
Ze heeft er een stukje op gefietst en daarna met haar eigen slot vast gezet.
Anders wordt ie gestolen Ze zegt het vol overtuiging en ik bedank haar uitbundig voor zoveel zorgzaamheid.

Nu is het avond en overdenk ik het verhaal nog een keer. Hoe wist ze dat mijn fiets niet op slot stond want mijn cijferslot zat er wel rond. Ik had het alleen niet op de juiste manier bevestigd, je kon het met een beetje manoeuvreren over het zadel krijgen.

Nu denkt mijn allerslechtste zelf dat de buurvrouw de fiets misschien toch iets langer wilde gebruiken dan een paar uurtjes en er niet op rekende dat de eigenaar tegenover haar woont.
Dat is natuurlijk echt heel slecht van mij. Foei!


Geef een reactie

