High heels

4848128979_ae488bfec4_o
Er is zacht licht.
Naast de spiegel met de gouden rand, manshoog,
staat een paar schoenen.
Vrouwenschoenen van zwart lakleer.
Het huis heeft geen vrouw, denk ik.
Ik stel me voor hoe de schoen mijn voet omvat.
Hoe ik wankel en op een been zal staan.
Eén hand tegen de muur, steunen,
want ze zijn hoog, de tweede schoen aantrek.
Voorzichtig mijn ene voet voor de andere
zou ik het kunnen?

Verdorie, mijn bonte sokken, ze zakken af
ik versmaad de schoenen
voor nu
Hij draagt ze niet.


Geef een reactie

