De Natuur

IMG_1074[1]
Op mijn vensterbank woont de duif. Het beest sleept met takjes. Die waaien meteen weer weg. Dat is geen beletsel voor de vogel om onder mijn raam te wonen. Zelfs zonder takjes lijkt het een aantrekkelijke woonst. In het begin vliegt ze verschrikt op als ik passeer aan de ander kant van het glas. Na een paar dagen perst ze op mijn kale beton haar ei naar buiten. Binnen vijf minuten rolt het ei van de vensterbank drie hoog naar beneden.

Ik loop door de Brugse Poort naar mijn theaterrepetitie. Voor me loopt een vrouw, man en vier kinderen. De vrouw tiert en roept “Ik breng je terug naar de instelling, het is altijd gedonder als jij er bent” naast haar huilt een jongetje van ongeveer vier “ik krijg altijd de schuld” De vrouw roept, het jongetje snikt, de andere kinderen en de man lopen onverstoorbaar door.

Wat is de natuur toch mooi!


Geef een reactie

