Vluchtig

Met snelle lichte voeten ga ik over het trottoir, op weg naar mijn favoriete café om de eerste mooie avond van de lente te vieren.

Eigenlijk zou ik in bad gaan. Het water was al bijna hoog. Ga mee! zei mijn vriendin en ik trok mijn kleren terug aan om wijn te gaan drinken.

Een man met donkerbruine ogen en een groene jas tot boven dicht komt ons tegemoet. Terwijl ik druk loop te gebaren ontmoet ik zijn blik. Als we passeren houdt hij zijn pas in.
Excuseer, ik hoor jullie spreken waar kom je vandaan? Zo staan we daar op de stoep voor de oude bibliotheek en wisselen we onze verhalen en dromen uit.

Definitief voorjaar besluit ik als we met de hand op ons hart afscheid nemen.


Geef een reactie

