Zoef


De Schicht staat in Gent. Ik maak een extra tochtje door de stad. lekker vaart maken en de bruggen op en af speren. Onderweg zwaait een meneer met een klein bruin hondje naar me. Een meisje met haar moeder op de fiets wijst als ik ze tegen kom. Een grijze man bij het stoplicht zegt : Nou, nou.
Ik begin me een beetje ongemakkelijk te voelen bij zoveel onverwachte aandacht als een allenige vrouw die ik tegen komt stil houdt om me na te staren. Ik word bekeken, dat is zeker.
In de ruit van de winkels waar ik langs fiets minder ik vaart om te kijken of er iets bijzonders te zien is. Niks te zien volgens mij, misschien is mijn kledingstijl een beetje uitbundig en kleurig?

Als ik aankom vraag ik een van mijn collega’s te kijken of er iets ongwoons is. Ze loopt een rondje en kijkt en kijkt.
Je staat hier te blinken en te spinnen als een poes in de zon
Ach zo!


Geef een reactie

