Peinzen

Ik zit in bad, midden op de dag. Met mijn tenen maak ik golven, ik laat de badeenden vanaf de rand toekijken. Het water is warm en mijn vel kleurt langzaam roze. Ik geniet in de stoom en overdenk het leven.
Niet dat ik dat zo makkelijk kan, snel afgeleid als ik ben.
Mijn pasgeknipte haar, wel of geen shampoo, wat trek ik straks aan, de rommeligheid van mijn leven laat zich niet makkelijk sturen.

Bij vlagen lukt het om een zinnige gedachte te vangen. Aangeraakt en gezien worden en de enorme onderschatting van de belangrijkheid daarvan. Het nut van spieren die je lijf fijn rechtop houden en de soepelheid van de handen bij het musiceren om maar zo eens wat te noemen.


One response to “Peinzen

Geef een reactie

