In den vreemde

De brede donkere trappen dragen mijn voeten met licht gekraak. Ik voel het hout glad en warm na de Siberische tegels in het toilet. Mijn hand glijdt over de gepolijste leuning alsof ie zich dagelijks een weg naar boven aait.

De deur die het trapgat afsluit is zwaar, met een duwtje van mijn heup gaat ie open. In de slaapkamer sta ik stil voor het open raam.
Het grasveld, maanlicht, de boom op de heuvel heeft nog geen bladeren. Ik sta daar tot kippenvel mijn terug dwingt naar het warmste bed.


Geef een reactie

