Regen is ook weer

De mensen die ik spreek, per mail, per telefoon of via een berichtje vragen allemaal naar het weer. Regen zeker?
Ja het regent heerlijk
Ik denk aan de woorden van de oude indiaan die ik ooit sprak op het station in Vlissingen. Putje winter in zijn korte broek en sandalen. Ik stond daar te bibberen in mijn winterjas en bontbotten.
Het weer is je vriend, verwelkom de kou zoals je dat zou doen als je liefste vriend aankomt.

Ik probeer de filosofie van de indiaan uit op de regen. Ik schud de druppels van me af zoals een eend het water van de vijver. Geen idee meer of het snot of regen is wat naar beneden drupt. Het kan me ook niet schelen, nat is nat.

Ik geef me over aan het ritme van de berg, adem in adem uit. Ik kijk naar de druppel aan mijn hoed en scan de weg niet verder dan twee meter voor me. In een soort van trance fiets ik de berg op. Euforisch over de hoogte die ik overbrug fiets ik schreeuwend naar beneden.

Ik kan het nog!


One response to “Regen is ook weer

Geef een reactie

