Dood

De slagersvrouw van de winkel op het plein veegt haar handen af aan haar schort. Ze sneed net een plak zelfgemaakte paté af en pakte een droog worstje voor me in, ook zelf gemaakt knikt ze.
Ik zou hier wel willen overnachten maar volgens mij is het hotel verderop dicht. Maar nee, natuurlijk kan ik daar slapen. Ze merkt mijn aarzeling.
Wacht even, pas jij even twee minuten op de winkel en hup hup springt ze het trapje af.
Daar sta ik dan in een slagerswinkel in Montmedy, ik bekijk de etalage, zal ik straks ook nog een plak hesp af laten snijden? Ik reus van de honger.
Daar is ze al weer terug. Ach, ach de eigenaar is twee dagen geleden overleden. Het hotel is dicht. Ik vloek in mijzelf en bedank de vrouw uitbundig. Ik hoef nisk te betalen, een kado van haar voor mij!


Geef een reactie

