Hopla

mirandacocon
Ik oefende me suf om rond de ijzeren stang die op het schoolplein stond een koprol te maken.
Wekenlang, het puntje van mijn tong uit mijn mond of de tanden verbeten op elkaar geklemd.
De eerste helft was niet moeilijk, De stang was hoog voor mijn kleine benen maar als ik een aanloopje nam en hoog sprong kon ik stevig vast grijpen en me voorover laten vallen. Ik weet nog dat mijn handen eigenlijk te klein waren om de stang te omvatten en dat het daardoor griezelig was.
Hoe ik ook probeerde, de weg terug naar boven haalde ik net niet. Elke keer bleef ik bungelen.
De stang was rood.
De allereerste keer dat ik een volledige koprol kon maken was ik zo blij dat ik juichend van pret rondjes liep.
Nu hang ik op mijn kop in de doeken, ik weet je redt er de wereld niet mee maar man, ik ben weer zes en ren gillend van pret rondjes!
De doeken zijn rood.


One response to “Hopla

Geef een reactie

