Gaten

Stik tevreden sta ik voor de spiegel in het ochtendlicht. Mijn glimmende rode riempje en de stipjesjurk. Ik draag prachtig ondergoed en hele mooie kousen. Een heimelijk genoegen want niemand die het ziet, ik voel me vandaag echt gelukkig.

Op weg naar het werk in de auto heb ik keihard de muziek aan, ik zing luidop mee met Lieven en Bruno.
Samen met de collega haal ik koffie, ze loopt achter me de trap op naar boven.
De naad van je jurk is los!
Voorzichtig voel ik met mijn hand. Ze lacht hard. Aan de achterkant heb je riant zicht op mijn billen, kousen en ondergoed.

Niemand heeft naaigaren mee. Ik besluit dat ik zo echt niet over straat kan. Mijn andere collega begrijpt het probleem. Ze niette in haar jonge jaren met groot gemak haar kleding aan elkaar.
Nietmachines genoeg. Zo loop ik door Terneuzen met een rare geniete vouw in mijn jurk om garen te halen.

Op het toilet trek ik mijn jurk uit, pruts de nietjes los en naai met grote steken de naad terug dicht.


One response to “Gaten

Geef een reactie

