Tegenstelling

IMG_1069
In mijn mailbox bericht: Ik stop er mee, mijn masker heb ik meegenomen, het jouwe ligt in de koffer, het ga jullie goed.
Twee keer lees ik de woorden tot ik besef dat het echt waar, het masker waarmee ik al maanden speel is het weg.

Het proces van maskers maken, stap voor stap vormen, was geweldig. Ik verheugde me op het spelen met mijn zelf geconstrueerde alter ego.
Het lukte niet. Het masker en ik spraken niet met elkaar.
Haar masker lonkte naar mij en paste haar niet goed.
Ruilen riep de regisseur en zo speelde ik met liefde en tederheid met de oude vermoeide.

Nu is ie weg, zonder pardon of afscheid. Met buikpijn vertrek ik naar de repetitie. Ergens onder de weg beslis ik dat ik zal spelen met wat ik heb. Dat alles vertrekt uit tegenstellingen.
Ik pak meneer Neusmans uit de bruine kartonnen koffer. Als ik hem opzet kriebelt zijn snor mijn lippen.
Go Baby! fluistert hij in mijn oor.


Geef een reactie

