Kunstje

Ik stuif me zelf vol plakhars en strek mijn armen zo ver mogelijk uit. Elke centimeter is er tenslotte één. het is nog vroeg, een uur of half zeven maar ik ben er klaar voor. Met mijn handen grijp ik de witte doeken in mijn trapgat vast wikkel mijn been rond de lappen en zet af.
Ik hoor een enorme knal, dat klinkt niet goed.
Mijn doeken hangen in het trapgat, het plafond van de badkamer van de buurvrouw is mijn lanceerplatform. Ik laat me zo voorzichtig mogelijk zakken terwijl ik nog wel even constateer dat ik best hoog kwam.
Een voet op de trapleuning, de andere d’r over, zo laat ik me terug zakken aan de stevige kant van de trap.
Ik bestudeer de grijze planken vanwaar ik mijn kunsten start. Midden op het plafond zit een enorme scheur als ik er met mijn vingers op duw zie ik dat de plank gewoon door midden is geknapt.
De training voor vandaag zit er op.


One response to “Kunstje

Geef een reactie

