Incident

Wat draait het mes snel in het rond, ik bewonder de kunsten van mijn nieuwe keukenmachien. Een blik kikkererwten, teen koflook citroensap, lekker veel hete peper, schep tahin. Tevreden kijk ik hoe het ding moeiteloos alles tot een homogene pasta draait. Gelukkig over zoveel vernuft schep ik alles in een pot. Aan het mes blijft een flinke klodder plakken. Zonde! Met mijn vinger strijk ik langs het mes en snij in één beweging diep in mijn vinger. Bloed overal, het drupt op de vloer. Ik bestudeer mijn vinger en zie dat het snijden net voor mijn nagel is gestopt. Het bovenste stukje van mijn vingertop hangt helemaal scheef maar zit nog vast. Dat is goed denk ik tevreden.
Toch maar even mij aardige huisarts bellen. Kan nog net want nog geen vijf uur.
Kom af! zegt ie. Als ik vraag wat ie gaat doen zegt hij dat ie het gaat plakken. Dat kan ik zelf ook wel.
Zorgvuldig ga ik aan de slag met leukoplast. Kruislings hou ik de boel het best bij elkaar. Een dikke pleister erop en de klus is klaar.


Geef een reactie

