Muts

In de erker zit ik gekruld in mijn donkerblauwe barokstoel. Het licht wordt minder, de lamp aan. Ik luister naar Bach. Op de muziekstandaard naast me een potlood om de passages aan te strepen in mijn nieuwe boek van Nietzsche. Ik drink lauwe, veel te lang getrokken, zwarte thee.
Niemand in huis geniet ik.

Van al die thee moet ik plassen. Vanop het toilet bezie ik de badkamer. De vuile was op de vloer voor de machine. Ik heb geen wasmand. Als ik de wc door wil spoelen moet ik eerst het kraantje opendraaien. De vlotter is stuk en te oud om te repareren. Na het doortrekken draai ik de kraan weer keurig dicht.

De melk voor in de koffie is met regelmaat op. dagen lang drink ik dan de eerste kop koffie op het werk. Als het doucheschuim op is was ik mijn oksels net zo lang met shampoo voor bruin haar tot ook die fles leeg is.Ik droog regelmatig af met een handdoek omdat mijn drie theedoeken in de was zitten.

Vanmiddag kreeg ik de tip om een doorgesneden ui in het waswater voor de ramen te doen. Daar gaan ze ontzettend van glimmen. Peinzend kijk ik naar de ui die klaarligt voor het avondeten dat ik bij hoge uitzondering voor mezelf maak.


Geef een reactie

