Hink stap sprong

Mijn gedachten volgen elkaar in rap tempo op. Ik kan niet snappen dat ik tegelijkertijd traag kan zijn van begrip en toch zo veel kan denken. Hoe ouder ik word hoe minder ik weet en begrijp.
Ik laat de gedachtenstroom zijn gang gaan. Ik visualiseer het ene oor in, het andere oor uit.

Onder al dat denken gaat het leven gewoon door. Ik vink de urgente zaken op mijn lijstje af, eet bij vrienden, struikel over de deurmat, vergeet mijn paardrijbroek als ik weet dat ik moet paardenfluisteren en meld me aan voor een opleiding waar ze amper iemand toelaten.

In bed lees ik Nietzsche, en jaag ik op muggen


Geef een reactie

