Zwier

DSC02708
We staan onderaan de rode doeken. Bespreken welke truc we zouden kunnen doen. Het is voor de foto dus ons hoofd moet er zeker op staan. Misschien een van ons op de kop? Russisch klimmen en alle twee uithangen naar één kant? We besluiten het op zijn Russisch te proberen. ik kom niet voorbij mijn maatje, haar voet zit ongeveer in mijn oor en het wiebelt raar.
Hup weer naar beneden.

We proberen de ring, ik heb een jurk aan, die zit nogal strak rond mijn benen dus schuift ie niet echt elegant naar boven. Zie je mijn onderbroek? Het is even stil voordat het antwoord komt: ik kijk zo tot in de gloria. Daar moet ik zo hard om lachen dat ik bijna naar beneden val. De man die naast me zit, waardoor er echt niet veel plaats overschiet, piept dat het zo echt niet zal lukken en dat zijn billen pijn doen. Ik wissel van jurk, een met meer ruimte in de rok. De foto’s lukken wel maar ik vind de jurk een beetje saai.

We proberen een andere pose, de ring begint nu akelig in mijn been te snijden maar ik zeg niks. Acrobaat zijn betekent pijn lijden dat heb ik ondertussen wel begrepen. Andere jurk weer terug aan, we doen de ‘ik zit achterop de brommer’. De man moet achter ons komen te staan, op een krukje zodat zijn hoofd op gelijke hoogte is met dat van ons. Ik probeer zo elegant mogelijk met mijn been te zitten, niet krampachtig de ring vast te nemen.

De gitaar is ook een onderdeel van de act. Laat hem niet vallen, de man is ongerust na onze capriolen van daarnet. Ik heb er maar één! Geen angst roep ik stoer, ik heb hem vast.

Mijn vriendin kijkt op van haar gefrummel aan het fototoestel en zegt: Jij bent toch heel onhandig en motorisch onderontwikkeld?


Geef een reactie

