Fout kleed

Trap op, podium oversteken, trap af, door de gangen langs de kleedkamers, driftig klikken mijn schoenen in het theater.
Op het podium hou ik halt. De tekst prevel ik voor me uit. Ik oefen hoe ik achterwaarts het podium af kan stappen. Mijn jurk zit zo strak dat er geen ondergoed onder past en ik vrees voor uitknappen.

Eigenlijk is het meer een soort jurk die een slanke drag queen zou dragen tijdens een woest optreden maar ik bezie het geheel toch tevreden in elke spiegel die ik op mijn nerveuze rondje passeer. Knal oranje, jaren vijftig en zo veel glitters dat het pijn doet aan je ogen. Gekocht op de 3 euro dag van de tweedehandswinkel waar ik vaak mijn kleding koop. Zo fout dat ik er geen weerstand aan kon bieden. Nooit gedacht dat ik hem ook echt in het openbaar zou dragen.

De eerste mens die ik tegenkom als ik uit de kleedkamer kom klapt in zijn handen bij het zien van zoveel overdaad en ik daarin geperst. Ik durf niet te hard te lachen, te krap, bovendien ben ik bang dat mijn dikke laag mascara uit zal lopen als ik uitbundig in de lach schiet.
Daarom knik ik koninklijk en schiet snel de trap weer op.

De vrouw achter de bar is lid van de plaatselijk operette vereniging en krijgt bijna spontaan een orgasme als ze mijn jurk ziet. Ze zoekt al kweet niet hoe lang naar zo’n gevaarte voor de eerst komende voorstelling.
Na afloop schenk ik hem ruimhartig, deze jurk draag ik geen twee keer!


Geef een reactie

