Overval

IMG_1500
Bij het langsrijden scan ik de plaats delict in één oogopslag. Overval, registreren mijn hersens, direct er achteraan verslaggever.

Rood wit lint wappert wild in de wind. De dames van het benzinestation staan buiten in hun blauwe uniform te rillen en te roken. Een politieauto midden voor de deur. Er is een kleine rode auto waar de deur van open staat en een man in een pak die heen en weer stapt terwijl hij met grote handgebaren een telefoongesprek voert.

Meteen bel ik de omroep: Overval benzinestation Haarmanweg toeter ik in het oor van de avondredacteur. Ja, ja dat weten we. Heb je al een foto? Nee? Ik keer om en maak er een voor je.

De Snor parkeer ik vlak achter het afzetlint. Vanmorgen heb ik mijn Omroep Zeeland jas aangetrokken, hoe toevallig grijns ik als ik hem op duik uit de kofferbak waar ie ondertussen in ligt.
Natuurlijk komt een van de agenten polshoogte nemen als ik de plek des onheils nader. Ik ben van Omroep Zeeland, foto maken. Ik wuif met mijn iphone. Ze knikt en steekt haar hand op als ik weer vertrek.

Thuis doe ik mijn verhaal. Je gebruikt je omroepstem zegt de man waar ik mijn leven mee deel, griezelig!


One response to “Overval

Geef een reactie

