Fietsen naar Rome

De voortekens voor de reis zijn niet goed. Ik verslaap me op de dag van vertrek, de medefietsers bellen één voor één af zodat ik uiteindelijk moederziel alleen in de stromende regen met een te zwaar beladen fiets vertrek. Tot overmaat van ramp ligt er midden op het fietspad tussen Balgerhoeke en Gent een dode kauw Vleugels uitgespreid, ogen wijd open.

In het jaar voor Yvonne stierf kwam er midden in de nacht een ekster met zijn snavel tegen de slaapkamerruit tikken. Een paar maanden later lag er een dooie kraai op de drempel van haar schuurtje op de volkstuin.

Bij het ontwijken van de dode vogel op mijn pad voel ik dezelfde dreiging. Goed uitkijken denk ik. Om maar iets te kunnen doen steek ik mijn fietslichten aan.


One response to “Fietsen naar Rome

Geef een reactie

