Striem

Ik hou van thee drinken in het huis. Het ritueel van de zakjes en het kokende water. Het maakt dat ik helder kan denken.
Terwijl jij weg bent om nieuw water te koken zie ik het zwarte leren zweepje. Niet iets wat je toevallig tussen de thee en de koekjes op tafel laat liggen tenzij je een paard hebt. Jij hebt geen paard.

Ik weet niet echt veel van je.

Nu ligt het zweepje hier. Als een teken of een vergeten relikwie? Ik aai er met mijn vinger over, zeg niks en drink mijn thee.


Geef een reactie

