Boer Geert

Langs alle kanalen die ik passeer kom ik wielertoeristen van de derde leeftijd tegen. Ze zijn zo serieus. Voorovergebogen kan er amper een knikje af.
Nooit at ik zoveel als op deze fietstocht. Ik ontbijt wel drie keer per ochtend. Langs het water zijn deftige café’s. Ik laat me regelmatig op een terras ploffen. Als ik sap, water en koffie verkeerd bestel laat de serveerster me de bestelling herhalen om zeker te zijn dat ik in mijn eentje drie consumpties wil bestellen. Ik verzeker haar dat ik het allemaal op zal drinken.

Het is een uur of drie en ik zou best willen stoppen. Mijn billen zijn stijf. Ik voel nu toch echt dat ik lang heb gezeten op een klein zadel. Uiteindelijk duurt het tot zes uur voor ik een verwijzing naar een slaapplaats vind. Het blijkt op een boerderij te zijn. Een smotzige man komt uit de varkensstal als ik in de toeter aan mijn stuur knijp. Natuurlijk kan ik een nachtje blijven. Alles ruikt er naar varken.

Ik krijg een rondleiding op het gemengde bedrijf. Ik mag een pasgeboren big vasthouden en hij laat me de jonge zwaluwen en de steenuilen zien. Hij wil graag zijn levensverhaal aan me kwijt. Laat getrouwd, heeft een Thaise vrouw en en twee leuke kinderen. Ik stel me zo voor dat ie op internet is gaan zoeken toen de Belgische meisjes geen interesse hadden in een man die naar varken rook. Als toetje van het bezoek krijg ik de tubes sperma te zien waarmee de de varkens geïnsemineerd worden en het apparaat om de kunstvarkenspiemels te stiriliseren.


2 responses to “Boer Geert

Geef een reactie

