Stront

Op mijn schouder draag ik een trap van een meter of vier. “Pas je op dat je niet in de schapenstront stapt?”. Ergens achter mij in de wei roept mijn vriendin de waarschuwing. Ondertussen speur ik naar de bok, het schaap dat eruit ziet als een varken met een enorme balzak en een blauw kussen op zijn buik gebonden. Levensgevaarlijk, kan je zo omver bonken en je heup breken. Ik hoorde net hoe tricky zo’n op seks belust schaap kan zijn.
Het manoeuvreert nog al moeilijk met zo’n trap op je lijf in het hoge gras, spiedend naar een bronstig schaap terwijl ik de laaghangende takken van de fruitbomen en de schapenkeutels probeer te ontwijken.

We kiezen een stoofperenboom waar het namiddaglicht nog mooi op valt. Hup de er ladder tegenaan. We maken promotiefoto’s, het moet er een beetje gelikt uitzien. Het fototoestel wordt op een statief geschroefd en ik klim alvast via de sporten hoog in de boom. Als ik op een brede tak zit zie ik op elke witgeverfde trede de afdruk van mijn schoen in Schapenstront.


Geef een reactie

