Oase van verlangen

IMG_1530Ik verlang naar een huis met een poes en een kachel met vuur. Breiwerk op de pennen, een zelfgebakken brood. Naar appelbomen en de geur van rijp en rottend fruit en dat ik de goeie appels uitzoek en een kast vol potten met moes heb. Een man die houthakt. Het huis moet afgelegen liggen ergens met bergen en bos, alle mensen die ik graag heb in de buurt, ze komen alleen langs als ik daar zin in heb. Er zijn boeken, dikke sokken, dampende bekers thee.
Schemerlampen verspreiden zacht licht, er is een piano en iemand die er op kan spelen.
Ik hoef er nooit weg, alleen misschien om voer voor de kippen te kopen of een fles melk om koffie verkeerd te kunnen maken.


Geef een reactie

